שיני הילדים שלכם הן באחריותכם, ובמילה אחריות הכוונה היא לאחריות לזהות את בעיות השיניים בעודן בשלבים המוקדמים שלהן, ולא רק כאשר הילד כבר מתלונן על כאבים בלתי נסבלים. על אף המחשבה ששיני החלב אינן דורשות תשומת לב מיוחד, ובמידה מסויימת אכן מדובר בשיניים שצפויות להתחלף ולכן החשיבות שלהן היא פחותה משיני בשר, הרי שהזיהום משן חלב חולה יכול לעבור לשן הקבועה, ולהוביל לצמיחת שן קבועה חולה. על כן, החשיבות של טיפול שיניים לילדים היא ברורה ומובהקת, וצריך להקפיד על כך בכל גיל.

גיל הילד ומציאת רופא מומחה

אחרי שאמרנו את זה, ישנו קושי משמעותי בהענקת טיפול לילדים, קושי שיכול לנבוע מהילד עצמו או מהרופא המטפל. קושי מספר אחת הוא הקושי להוביל את הילד אל כסא רופא השיניים כשהוא רגוע ומוכן לקבל את הטיפול הנדרש. קושי מספר שתיים הוא למצוא רופא שיניים המתמחה בטיפולי שיניים לילדים, ובמיוחד אם מדובר בילדים עד גיל 3 או 4, גילאים שנחשבים קטנים מדי בהם אין מוכנות נפשית של הילד לקבל טיפול, או להיות מתודרך וממושמע לרופא השיניים או אפילו להוריו במהלך הטיפול.

גיל מינימום ויכולת הכנת הילד לטיפול

הפתרון לקשיים אלה יכול לבוא לידי ביטוי במספר צורות. במקרים מסויימים, ייתכן מאוד שהרופא פשוט ידחה אתכם ויבקש להגיע כשהילד בגיל 3 או 3 וחצי מינימום, ושעד אז פשוט לא ניתן להעניק לו טיפול מבלי לגרום לו לטראומה משמעותית. פתרון נוסף עבור ילדים בגיל המתאים הוא פנייה לרופא שיניים המתמחה בהענקת טיפולי שיניים לילדים, התמחות שבאה לידי ביטוי הן בהיבט הטכני, אך בעיקר בהיבט הטיפולי פסיכולוגי, היכולת שלו לתקשר עם הילד, להרגיע אותו ולהוביל אותו למצב של מוכנות לקבלת הטיפול.

טיפולי שיניים לילדים

גז צחוק – הפתרון האהוב והאפקטיבי

הפתרון האחרון ואולי האהוב ביותר על הורים וילדים רבים הוא גז הצחוק. המדובר על גז שגורם לטשטוש של הילד ברמה שמנתקת אותו מתחושת כאב, ללא צורך בשימוש בסמי הרדמה. בתהליך הטיפול מבוצעת גם הרדמה מקומית, אך גז הצחוק מרגיע את הילד, מכניס אותו למצב טיפול ומאפשר קבלת טיפול ללא כאב כלל.