הסיבות שאנשים צריכים טיפול שיניים בהרדמה כללית רבות ומגוונות. הסיבה הנפוצה ביותר הינה פחד משתק מרופא שיניים, המוכר גם כחרדת רופא שיניים. אותם אנשים יעדיפו לסחוב לאורך זמן רב טיפול שיניים בהריון, או טיפול שיניים אחר מתבקש, ימנעו מלהגיע לביקורות תקופתיות במרפאת שיניים מחשש שיגלו בעיה המצריכה טיפול ויעדיפו לסחוב כאב שיניים נורא, העיקר לא למצוא עצמם על כיסא הרופא במרפאה. בעבור אותם אנשים המזניחים את השיניים מחשש מכאב ישנם כיום טיפול שיניים בהרדמה כללית.

פחד מרופא שיניים לילדים או למבוגרים אינו נתון המאפיין אוכלוסיה ספציפית. ניתן לשייך פחד זה לילדים או לאוכלוסייה צעירה יותר, אולם בהחלט יכול להיות כי אדם מבוגר יסבול מפוביה זו. העובדה כי הפחד מונע מאותם אנשים להגיע למרפאת השיניים לאבחון וטיפול, יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך לטווח הארוך, ולכן מרפאות רבות מציעות כיום טיפול שיניים בהרדמה מלאה
 וזאת על מנת לסייע לאותם אנשים להתגבר על תחושת הפחד. לכן כדאי לנסוע למרפאה קרובה אליכם, למשל לרופא שיניים מומלץ בתל אביב ששמעתם עליו המלצה.

מעבר לאנשים הסובלים מפחד מרופא שיניים, הסיבות לטיפול שיניים בהרדמה כללית יכולות להיות אנשים אשר צריכים לעבור טיפולי שיניים רבים במכה אחת, מטופלים בעלי רפלקס הקאה מוגבר, מטופלים הרגישים לחומרי הרדמה מקומיים, ילדים קטנים הצריכים לעבור ניתוח שיניים, מטופלים בעלי הפרעות התנהגותיות או מוטריות חריפות אשר אינם מסוגלים לשתף פעולה עם הטיפול, מטופלים הסובלים מבעיות המצריכות טיפול שיניים מבוקר ועוד. כל אחת מהסיבות הללו, מהווה, לאחר בחינת כל מקרה לגופו והתייעצות עם רופא שיניים, עילה לטיפול שיניים בהרדמה כללית.

טיפול שיניים בהרדמה כללית – איך זה עובד?

איך למעשה עובד טיפול שיניים בהרדמה כללית. היות ואותם אנשים שמגיעים למרפאה לטיפול שיניים בהרדמה כללית זקוקים להתארגנות מיוחדת, טיפול השיניים שלהם ארוך יותר מהרגיל ודורש הכנות המתייחסות גם להרדמה הכללית. כמו בכל טיפול גם כאן יש לבחון כל מקרה לגופו ולהתאים לו את השיטה המתאימה לו, לפי אופי וגיל המטופל ובעיית השיניים אותה מנסים לפתור. המודעות לכאב ולבעיות בריאותיות או התנהגותיות שונות גדלה מאוד בקרב רופאי השיניים וכיום ניתן לראות במרפאות שיניים יותר ויותר פתרונות להקלה על כאב כמו גז צחוק. אותם שיטות הרגעה ושיכוח כאבים יכולים לסייע ברמות שונות של חרדה ובמקרים מסוימים אף נותנים מענה מוצלח לבעיות, אולם לעיתים אין מנוס ואפילו עדיף לטובת המטופל לבצע את טיפול השיניים בהרדמה כללית.

כאשר הינכם מגיעים למרפאת שיניים על מנת לעבור טיפול שיניים בהרדמה כללית, חובה לוודא כי הרופא אשר מבצע את ההרדמה מוסמך לבצע הרדמות, האם במקום יש ציוד לביצוע הרדמה, איך בדיוק מתבצע טיפול השיניים בהרדמה מלאה ועוד. לפני טיפול שיניים בהרדמה מלאה, חשוב מאוד לעדכן את הרופא בהיסטוריה הרפואית שלכם. במידה ויש לכם רגישות לתרופות ציינו זאת, במידה ולא עברתם מעולם הרדמה כללית ציינו גם זאת. כאשר מבצעים טיפול שיניים או טיפול רפואי בכלל בהרדמה כללית, כל פרט חשוב וזאת על מנת להבטיח כי גם ההרדמה וגם טיפול השיניים יעברו בשלום.

מידע נוסף על טיפול שיניים בהרדמה כללית

צרו איתנו קשר ונשתדל לתת לכם מענה לכל השאלות בתחומי רפואת שיניים, כמו כן ניתן לקרוא מידע נוסף באתר, לפניכם מספר קישורים שעשויים לעניין אתכם בנושא טיפול שיניים בהרדמה כללית.