טיפול שיננית יסודי וטוב הוא התנאי החשוב ביותר לבריאות החניכיים. טיפול טוב לוקח זמן ודורש סבלנות, ציוד מתקדם וחדש, ובעיקר מיומנות רבה. בקופת חולים, למשל, הטיפול הוא זול יותר, אך מספר המתרפאים לשעה הוא גבוה, השחיקה בטיפול כזה גבוהה, והטיפול הוא קצר – יעילותו בהתאם.

לא תאמינו, אבל אין שבוע שעובר שאינני נשאל האם חומר דוגמת סיליט יכול להוריד אבן שן. התשובה היא שאין חומר כזה, ואין תחליף לניקוי המכני המבוצע על ידי שיננית. אני מבטיח לכם שניתן לעשות את זה מאוד בעדינות וכמעט בצורה בלתי מורגשת.

יעילות הטיפול הזה מוטלת בספק, גם הוא ניתן ברוב הפעמים ללא צורך ובעלות מיותרת למתרפא. בכל מקרה – דבר אחד בטוח, מעבר לגיל הילדות הטיפול הזה מיותר לחלוטין. אלא אם כן מדובר במצבים סיסטמיים קיצוניים כמו : יובש פה עקב מחלה או נטילת תרופות מסויימות, חולים עם פגיעה בבלוטות רוק, חולי סרטן שקיבלו הקרנות באיזור הראש והצוואר.
השיננית צריכה לשקול לגופו של עניין האם יש צורך בתוספת פלואור.

לא! שיניים צריך לנקות, בעיקר בגבול עם החניכיים, וודאי שלא לצחצח בכוח. צחצוח אגרסיבי גורם לשחיקה של אמייל והופעת נגעים צוואריים בשיניים (מעין שקעים בשיניים בגבול עם החניכיים) ולרגישות לקור וחום, שלעיתים אינה הפיכה ודורשת טיפול שורש. ראו הוזהרתם. להדרכה בצחצוח נכון פנו לשיננית.

אפטות הן פצעים כואבים מאוד בריריות הפה, למרות שגודלם בדרך כלל קטן מאוד. היום ידוע שהדבר נגרם עקב פעילות יתר של מערכת החיסון, ומחמיר במצבי לחץ. הטיפול האולטימטיבי הוא במשחה שקרויה אורקורט הנרשמת על ידי רופא השיניים ומטפלת ביעילות באפטות. כנראה שלמשחות הטבעיות המיועדות לטיפול באפטות (אפטגון, אפטה ) יעילות מוגבלת, אם בכלל.

ודאי. ברוב המקרים ריח רע מהפה מגיע מהשיניים. בטיפול ואבחון נכון ניתן לטפל בכל המקרים של ריח רע מהפה. במקרים מועטים הסיבה לכך נעוצה בדלקות בשקדים, אבחון נכון של רופא השיניים, יכול להפנות את המטופל לטיפול אצל רופא אף אוזן גרון לפתרון יעיל של הבעיה.

על פי מחקרים שונים מעל 80% מהאנשים סובלים מריח רע מהפה בשלב כזה או אחר בחייהם. הדרך היחידה לדעת זאת היא לשאול קרוב או חבר טוב האם יש ריח רע מהפה. העובדה שאדם חש ריח רע מהפה אינה מצביעה בהכרח על בעיה אמיתית, ולהיפך – לעיתים האדם לא חש ריח כלשהו, ובפועל הוא מדיף ריח רע. פנו לרופא השיניים לבדיקה אם אתם חושדים בקיומו של ריח רע מהפה

תמיד עדיפה מברשת קטנה שתגיע ליותר מקומות, שהרי השיניים מסודרות בקשת. תמיד רצוי שתהיה מברשת רכה- שלא תפגע בחניכיים, אך לא פחות חשוב מכך, לצחצח בצורה יעילה, עדינה ומדוייקת. צחצוח של פחות מ 2-3 דקות לא יכול להיות יסודי בדרך כלל. מומלץ לקבל הדרכה בצחצוח אצל השיננית

יש בשוק המון סוגים של מברשות. אני מאמין יותר בסדרת המברשות של oral B 3D professional , שהן אמנם יקרות יחסית, אך הן מספקות את התמורה הטובה ביותר. צורת המברשת ואופן הסיבוב ומהירותו הם אידאליים במברשות אלה.
אך אליה וקוץ בה – גם במברשת השיניים החשמלית – יש לנהוג בזהירות ולא להפעיל לחץ על החניכיים, מכיוון שגם אז אין חסינות מפני פגיעה ושחיקה של החניכיים עקב צחצוח שיניים חזק מדי.

הגיינת הפה שאלות
סגירת תפריט
Call Now Button