השתל הוא למעשה בורג מטיטניום. השתל נכנס בדיוק לאותו מקום שבו היתה השן המקורית – כלומר לעצם הלסת. הריפוי מהשתלה הוא יותר פשוט מריפוי של עקירה – שכן קדח השתל הוא מבוקר , לעומת עקירה שהיא יותר טראומטית לעצם הלסת. לרוב למחרת ההשתלה, חוץ מקצת נפיחות – אין כאבים!

יש להיזהר מניסוחים מטעים – בפרסומת יעשו הכל כדי ללכוד את העין. לשתל לבד אין שום משמעות , כי הוא הרי רק בורג בתוך הלסת. כשאומרים השתלה צריך להתכוון לכל הקומפלקס : שתל + מבנה + כתר , וכמובן שהמחיר כאן הוא בהתאם, ל- 3 המרכיבים יחד.
יש לזכור שלהשתלה לא מבוקרת בידיים לא מיומנות יש סיכונים לא מבוטלים. בסופו של דבר הרופא אחראי לא רק על השתל אלא על כל העבודה שכוללת גם את הכתרים. שימו לב: מחיר זול לעיתים יכול להתבטא לעיתים בעבודה פחות טובה – וברוב המקרים, רוב הטעויות שיתבצעו הן בלתי הפיכות.

כיום יש פתרונות כמעט לכל מצב של חסר עצם. באמצעות שתלים מיוחדים, טכניקות מורכבות של השתלות בלוקים של עצם, וכמובן באמצעות שתלי דיסק ניתן לפתור היום כמעט את כל הבעיות.
עצתי לכם – בכל מקרה תשתדלו תמיד לבוא כמה שיותר מוקדם לרופא השיניים, שכן עצם שאינה בשימוש מתנוונת. ככל שתופסים את הבעיה מוקדם, הטיפול מורכב פחות, ויקר פחות.

ככל שממהרים יותר מהעקירה להשתלה – יש פחות נזק, ויותר סיכויי הצלחה. מדברים בעיקרון על המתנה של 3 חודשים לכל היותר. כאשר כיום אנו משתדלים מתי שרק ניתן לבצע את ההשתלה ביום העקירה, כך אנו משמרים כמה שיותר עצם, מקצרים את זמן הריפוי וכמובן חוסכים ניתוח מיותר לפציינט (העקירה וההשתלה מתרפאים יחד…).

מקובל לרוב אם ניתן לחכות מספר חודשים לקליטה יעילה של שתלים. במקרים מסויימים אנו מבצעים העמסה של השתלים בשיניים זמניות ביום ההשתלה או כמה ימים לאחריה. הדבר אפשרי בסיכויי הצלחה גבוהים למדי, אם כי פחותים לעומת השארת השתלים ללא עומס. השתלים חייבים להיות מאוד יציבים בזמן ההשתלה כדי לקבל סיכויי קליטה טובים בהעמסה מיידית, ולרוב יש צורך בהעמסה על כמה שיותר שתלים בו זמנית. פנו לייעוץ באשר לאפשרות לביצוע העמסה מיידית בשתלים.

מעל הטוחנות העליונות שוכן לו חלל בגולגולת ושמו הסינוס המקסילרי. בחלק מהמקרים אין מספיק עצם להשתלה באיזור זה – כי פשוט המרחק מקצה העצם לסינוס הוא קטן מ- 13 מ”מ הדרושים להשתלה. הסינוס מרופד כולו במין קרום שקרוי ממברנה. במקרה זה משתילים עצם ממש מתחת לסינוס בין הממברנה לעצם הלסת – בלי לפרוץ כלל לחלל הסינוס – וכך מגביהים את העצם הזמינה להשתלה.
סיכויי ההצלחה של התהליך גבוהים מאוד – אך נדרשת מיומנות רבה מאוד ומכשור מתקדם (על קולי) על מנת לבצע זאת כמו שצריך, ללא קרעים בממברנת הסינוס.
הרמת הסינוס יכולה להיות פתוחה , ואז ניגשים לסינוס בגישה ישירה מהצד – וכאשר דרושה יותר עצם להשתלה, או סגורה – כשאנו זקוקים לתוספת עצם קטנה, במקרה זה מגיעים לסינוס בצורה עקיפה דרך קדח השתל, כאן הריפוי הוא פשוט יותר – שכן הכירורגיה במקרה זה היא פחות מורכבת.

בפועל, מרגע שעוקרים את השיניים והופכים להיות נושאי תותבות , הצרות רק מתחילות: ספיגת לסתות, חוסר יציבות של התותבות (בעיקר תותבות תחתונות), פצעי לחץ, הזדקנות מבנה הפנים ושקיעתם ועוד כהנה וכהנה.
שמרו על השיניים ועשו כל שביכולתכם (שתלים למשל, עם עקירת כל שן) על מנת להימנע מתותבות .

ברוב המקרים ניתן לעבור מתותבות לשיניים קבועות – אבל זהו פתרון מאוד יקר. קיים פתרון ביניים יעיל למדי של ייצוב התותבות בצורה סבירה מאוד על ידי שתלים ומחברים כדוריים (מעין טיקטקים), במחיר סביר למדי. פנו לייעוץ .

על זה אפשר לכתוב ספר שלם. בגדול מדברים על מספר מקורות עיקריים לעצם מושתלת, כולם טובים ובטוחים, לכל סוג יתרונות וחסרונות והתאמה טובה יותר לפרוצדורה כזו או אחרת, בדרך כלל אנו נוטים לשלב סוגי עצם שונים על פי נסיוננו. אלה הסוגים בגדול:
• עצם עצמית – עצם של המטופל שמגרדים מאיזור ההשתלה, זו העצם הטובה ביותר, אך זמינותה היא הנמוכה ביותר, לכן נוטים תמיד לערבב קצת עצם עצמית עם סוגי עצם אחרים.
• עצם ממקור אדם – עצם שמופקת מתורמי עצם, ונמכרת בבקבוקונים אחרי שעברה סדרה של תהליכי עיקור, טיפול נגד דחייה חיסונית וחיטוי העצם בטוחה לחלוטין מסכנת העברת מחלות.
• עצם ממקור בקר או חיות אחרות – שוב באותה דרך הפקה, בטוחות לחלוטין, עברו טיפול נגד דחייה חיסונית, וחיטוי משמעותי . נמצאות בשנים רבות של שימוש מוצלח, נקלטות יפה מאוד בגוף האדם, ביו – אוס (שוויץ) שמופקת ממקור בקר נחשבת לעצם הבחירה הטובה בעולם בטיפולי הרמת סינוס.
• עצם סינתטית – זוהי עצם שמיוצרת מכל מיני חומרים סינתטיים שאינם ממקור החי כלל. משלבות בתוכם מינרלים וחומרים אורגניים דמויי עצם . גם עם סוגי עצם אלה יש נסיון רב ומוצלח.

קשר רע. עישון פוגם בסיכויי קליטת שתלים ובסיכויי השרדותם עד 30% . זאת בשל פגיעה באספקת הדם לכלי הדם הקטנים וירידה בתנגודת החיסונית. מומלץ לאנשים שעוברים השתלות שיניים לשקול הפסקת עישון או לפחות הפחתה משמעותית מאוד.

השתלות שיניים
סגירת תפריט
Call Now Button