יישור שיניים

מיהו אורתודונט?

הטיפול האורתודונטי הינו טיפול מורכב ורציני. חשוב שיבוצע ע”י רופא שיניים מומחה ליישור שיניים שהינו בעל הכשרה מתאימה, ידע וניסיון בתחום זה. מומחה ליישור שיניים ולסתות (אורתודונט) בישראל הינו רופא שיניים בעל רישיון עבודה שלמד בתכנית התמחות במוסד המוכר ע”י המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים ועבר את בחינות ההתמחות מטעם משרד הבריאות. לכל מומחה ישנה תעודה מטעם משרד הבריאות המעידה על היותו מומחה וכן מספר רישיון מומחה. הטיפולים האורתודונטים במרפאתנו נעשים ע”י ד”ר שירלי שנברגר שהינה מומחית ליישור שיניים ולסתות (אורתודונטית מומחית).
למרות שכל רופא שיניים, שאינו מומחה, רשאי לעסוק באורתודונטיה, הוא אינו רשאי על פי חוק לכנות עצמו אורתודונט, “רופא ליישור שיניים” או כל דבר דומה שיש בו כדי להטעות את הציבור. במילים אחרות, אורתודונט הוא מומחה ליישור שיניים ולסתות עם רישיון של משרד הבריאות.

אבחון יישור שיניים מוקדם

מומלץ לערוך את הביקור הראשון אצל האורתודונט בגיל 6-7. בגיל זה, מתחילה החלפת המשנן, כאשר השיניים הראשוניות (“חלביות”) נושרות ומוחלפות בשיניים קבועות. חשוב לבדוק שהתפתחות השיניים הקבועות תקינה והבקיעה שלהן הינה במקום המתאים לפי הסדר הנכון. לעיתים אבחנה מוקדמת של בעיה עשויה למנוע טיפול מסובך יותר בעתיד או אפילו למנוע את הטיפול בכלל.
באיזה גיל אפשר לעבור טיפול אורתודונטי?
ניתן ליישר שיניים בכל גיל. עיקר הטיפולים האורתודונטים נעשה במתבגרים צעירים בגילאים
11-14. ייחודו של שלב זה, פרט לכך שהוא עוסק לרוב ביישור השיניים הקבועות שזה אך בקעו, נעוצה בעובדה שבמהלכו מתרחשת עדיין גדילה של הפנים ושל הלסתות, וישנה אפשרות להשפיע עליה הן על ידי עיכובה או עידודה.
יישור שינים במבוגרים מהווה כ – 20%-30% מכלל הטיפולים האורתודונטים ומתרחש לרוב בגילאים 16-18 ומעלה ללא הגבלת גיל. לאחרונה יישור שיניים במבוגרים נעשה נפוץ יותר בעקבות המודעות  והרצון לשיפור המראה האסתטי. בנוסף, המכשור האורתודונטי נעשה אסתטי וידידותי יותר החל מסמכים מתכתיים קטנים מאד בעלי פרופיל שטוח או סמכים שקופים המודבקים על השיניים ועד אורתודונטיה “בלתי נראית” בשיטתINVISALIGN.

במבוגרים כבר לא חלה כל גדילה של הפנים ו/או הלסתות ולכן לא ניתן להשפיע ולשנות את המבנה שלהם אלא על ידי התערבות ניתוחית. יותר מזה, מתרפא מבוגר הוא לרוב בעל בעיות נוספות המתלוות לליקוי הסגר ממנו הוא סובל כגון מחלות חניכיים, חסר שיניים וכן חוסר חומר שן עקב נגעים עששתיים. הדבר מצריך לרוב טיפול אורתודונטי משולב הכולל תחומים נוספים ברפואת שיניים על מנת להגיע לתוצאה האופטימלית הרצויה.

במרפאתנו פועל צוות מיומן בתחומי רפואת השיניים השונים (שיקום, כירורגיה, אורתודונטיה, טיפול שורש ושיננית) המאפשר טיפול משולב כזה.

סגירת תפריט
Call Now Button