כאבים או טיפולים בשיניים אינם דבר נעים ונוח בכלל. אף אחד לא אוהב שכואב לו בשום מקום בגוף, קל וחומר בשיניים. בניגוד לכאבים אחרים, כאשר כאבי שיניים תוקפים אד מסוים, כמעט בלתי אפשרי להמשיך לתפקד ולהמתין עד פתיחתה של מרפאת השיניים בבוקר או להגעתו של הרופא. ישנם כאבים שדורשים טיפול מיידי ומהיר ובמצבים כאלה חובה למצוא במהירות מרפאת שיניים למקרי חירום. לא כל טיפולי השיניים יינתנו במרפאה זו, אבל בהחלט יהיה ניתן לקבל שם עזרה ראשונה או טיפולים שונים להפחתה מיידית בכאב או באי נוחות.

ישנם כמה סוגים של מרפאות שיניים, חלקן מציעות שירותים במקרי חירום וחלקן לא. בכל מקרה כדאי לברר מראש האם מרפאה מסוימת מאפשרת את השירותים האלה או לא. דבר נוסף שחשוב מאד לעת מראש הוא שעות הפעילות של המרפאה. בשעות הערב והלילה תהיינה מרפאות שפתוחות במתכונת מצומצמת ויאפשרו קבלת מטופלים אך ורק לצורך מקרי חירום וטיפולים הקשורים בשיכוך כאבים חזקים, תיקון של טיפול או פתירת כל מצב אחר של כאבים קשים או חוסר נוחות.

איך למצוא מרפאת שיניים למקרי חירום?

טיפולי שיניים הנחשבים טיפולי חירום או עזרה ראשונה מוצעים דרך כמה מסגרות. ישנה אפשרות של פנייה אל מרפאת השיניים של קופת חולים, ישנן מרפאות שיניים פרטיות המציעות טיפולי במקרי חירום וישנם מוקדי רפואה דחופה בכל רחבי הארץ שבחלקם גם קיימת האפשרות של טיפולי שיניים בסיסיים ומיידים לצורך הפחתת כאבים והרגעת הפה לאחר טיפול שיניים קשה או כואב.

צריך לקחת בחשבון שטיפולי חירום בכל מה שקשור לרפואת שיניים עלולים להיות יקרים, למרות שמי שסובל מכאבים חזקים לא יחשבו על כסף בזמן שיחפש את מרפאת שיניים למקרי חירום הקרובה ביותר למקום המגורים שלו. כך גם אם מדובר בטיפול שיניים דחוף הדרוש להקלת הכאבים של ילדים או בני נוער. אין ספק שכאשר שכאבי שיניים דורשים טיפול מיידי ועלולים להיות משתקים ובמקרים מסוימים אפילו לשבש את השגרה היומיומית. מסיבה זו צריך להכיר מרפאת שיניים באיזור המגורים.

שיניים תותבות, מרפאת שיניים למקרי חירום