רפואת שיניים בכלל, ויישור שיניים בפרט, משמשות שתי מטרות במקביל. המטרה הראשונה היא רפואית, והמטרה השנייה היא אסתטית. כפי שטיפולי שורש או סתימה מרפאים ומטפלים במחלת העששת ומקנים לפה מראה בריא יותר, כך גם השיטות השונות של יישור שיניים. יישור שיניים מאפשר למטופל ללעוס טוב יותר את מזונו, מסייע במניעת התפתחות בעיות בשינים ובחניכיים, ולא פחות חשוב – משפר באופן משמעותי את מראה הפה והחיוך של המטופל.
 

לבחור בין השיטות

לפני שמתחילים לבצע יישור שיניים, הן בילדים והן במבוגרים, חשוב לדעת שישנן כמה וכמה שיטות ליישור שיניים. בין השיטות ניתן לבחור, בהתייעצות עם הרופא המטפל, בין יישור שיניים שקוף, יישור שיניים באמצעות סמכי מתכת, יישור בעזרת רסן, או על ידי שימוש בגשר פנימי. להלן פירוט על המאפיינים של כל אחת מהשיטות, ומהם היתרונות שלהן.
  1. יישור שיניים שקוף – ישור שמתבצע באמצעות קשתות מיוחדות, נטולות צבע וקלות משקל. שימוש בגשר כזה יעיל מאוד להקניית מראה אסתטי יותר בזמן תהליך היישור עצמו. חשוב לציין שישנן שיטות זולות יותר ומהירות יותר ליישור שיניים, אך למרות זאת מדובר בשיטה שצוברת פופולאריות רבה בקרב מטופלים בני כל הגילאים.
  2. יישור בעזרת סמכי מתכת – לא תמיד ניתן להשתמש בשיטות של יישור שיניים באמצעות קשתות שקופות. במקרים כאלה ניתן לעשות שימוש במסכי מתכת מסוגים שונים. שיטה זו, שנחשבת לאחת משיטות ישור השיניים המסורתיות והוותיקות, נחשבת למתאימה עבור בעיות מסוגים שונים.
  3. יישור בעזרת רסן – שימוש ברסן ליישור שיניים הינה שיטה מקובלת ליישור שיניים בילדים ובצעירים. מקובל שימוש ברסן מסוג רסן ראש או רסן צוואר, בהתאם לסוג הטיפול עליו ממליץ האורטודנט.
  4. יישור ללא שימוש בגשר חיצוני – בשיטה זו נעשה שימוש בגשר פנימי, הסמוי מן העין. חסרונה של השיטה היא בכך שהיא איננה מתאימה לכל אחד, או לכל בעיה. מאפיין נוסף של סוג כזה של יישור שיניים, הוא שהשיטה נחשבת ליקרה יחסית לשיטות האחרות.

אל תוותרו על שירותיו של רופא מומחה

חשוב לדעת שלא כל רופא שיניים יכול לבצע בהצלחה טיפולי יישור שיניים מורכבים. כמקובל ברפואה, גם בקרב רופאי השיניים יש התמחויות שונות, ויש דרגות שונות של מומחיות וניסיון נרכש. הרופא המתאים ביותר לטיפולי יישור שיניים הוא אורטודנט. עדיף כמובן לבחור ברופא שהינו אורטודנט מומחה. אורטודנט מומחה ייטיב לבצע אבחון נכון יותר. בזכות מיומנותו התהליך עשוי להיות קצר יותר, וגם ההדרכה של המטופל, שיש לה חלק חשוב בהצלחת הטיפול, תהיה טובה יותר.

טיפולי שיניים, אורתודונטיה, יישור שיניים
 
סגירת תפריט
Call Now Button