ודאי. היום קיימות כמה שיטות לאורתודונטיה בלתי נראית, כשהנפוצה מביניהם היא ה-INVISALIGN.
בשיטות אלה השיניים מתיישרות לחלוטין בלי שאף אחד מסביב מרגיש שזה קורה. החיסרון היחיד הוא המחיר, שכן העלות היא כמעט כפולה לעומת אורתודונטיה רגילה

שומר מקום בא לפצות על מקומה של שן חלב שנעקרה טרם זמנה. שומר המקום מונע תזוזה של השיניים הסמוכות ובלסת הנגדית לעבר החלל שנוצר. מסתבר שלא בכל המקרים ובכל השיניים אכן קורות תזוזות – לשם כך יש להתייעץ עם אורתודונט.
ד”ר שנברגר – האורתודונטית במרפאה, תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בתחום

ברוב המקרים – טענה מופרכת. נדירים המקרים בהם ניתן להוכיח קשר בין שיני בינה לדחיפת שיניים קדימה. קיים תהליך טבעי של תזוזת השיניים קדימה והצטופפותם – התהליך נקרא mesial drift – ואינו קשור לקיום או היעדר שיני בינה.

כאשר שן מיועדת לשיקום והיא הרוסה מתחת לשולי החניכיים – חייבים לחשוף את שוליה הבריאים מכיוון שכתר חייב לחבוק שולי שן בריאה . קיימות שתי אופציות : הארכת כותרת – שהיא ניתוח חניכיים בו חותכים חניכיים ועצם, כדי להגיע לשוליים הבריאות, ואופציה פחות נפוצה אך מומלצת לא פחות – הבקעה מאולצת.
בטרם מבצעים הארכת כותרת חייבים לבחון אופציה של הבקעה מאולצת – במצב זה אנו מושכים החוצה במקצת את השן שנשברה אל מעבר לחניכיים באמצעים אורתודונטיים (יישור שיניים) פשוטים ביותר. היתרון האדיר של שיטה זו הוא שלא חותכים כלל את החניכיים ולא מסירים עצם – לרוב זוהי אופציה טובה יותר, אלא שהיא אורכת זמן רב יותר, ולעיתים יקרה יותר מהארכת כותרת.

חשיבות רבה ביותר. טיפול אורתודונטי כשהוא נעשה נכון , מנצל את תהליכי הגדילה. ובמידת הצורך מאט אותם על ידי רסנים, או מזרז אותם על ידי מכשור להרחבת חיך, גודרי לשון וכו’. ברוב המקרים התחלת טיפול בגיל הנכון תחסוך עקירת שיניים מיותרות.
בכל גיל מעבר ל 6-7 אם אתם חושדים בבעיה תמיד כדאי להתייעץ אם אורתודונט – יש מצבים שהתערבות מוקדמת עשויה למנוע בעיות רבות. בדרך כלל הגיל האידאלי להתחלת טיפול, אם הכל בסדר בגילאים קודמים יותר הוא 9 ומעלה. בכל מקרה של ספק פנו לייעוץ.

ודאי. למרות שבאופן אידאלי רצוי להתערב בגיל הבגרות המוקדמת כדי להשפיע על תהליכי גדילה, בכל זאת יש מקום לטיפול אורתודונטי בגיל מבוגר יותר. התוצאות מצויינות כל עוד מתבצע קיבוע בהמשך, ומגוון השיטות האסתטיות הולך וגדל. כיום מחצית מהמטופלים האורתודונטיים במרפאה הם בוגרים!
פנו לייעוץ.

הרגלים אלה ללא ספק משפיעים, ויש להיפטר מהם מוקדם ככל שניתן. בגילאים קטנים מאוד אין הרבה השפעה לכך. אך בגילים מאוחרים יותר, יש לעשות על מאמץ להילחם במציצת אצבע או מוצץ, כדי לצמצם בעיות אורתודונטיות בעתיד.

מנשך פתוח הוא מצב בו השיניים הקדמיות אינן סוגרות זו על זו. הדבר נגרם לרוב עקב דחיפת לשון קדימה בזמן דיבור. מומלץ לבוא לייעוץ אורתודונטי בגיל מוקדם, מכיוון שיש טיפול לכך .
במצבים מסויימים אפשר לשקול גם טיפול משולב עם קלינאי/ת תקשורת.

לא – זה לא פתרון יעיל, זוהי לא אורתודונטיה נכונה. המקרה היחיד בו פלטות נשלפות יכולות ליישר שיניים בצורה אסתטית הוא invisalign.

זהו התחום היחיד ברפואת שיניים שאינו נלמד כמעט באוניברסיטה במסגרת לימודי רפואת שיניים. רק לאורתודנט מומחה יש באמת את ההכשרה הדרושה כדי ליישר שיניים, רק הוא מסוגל להבין ולפתור ביעילות סיבוכים שמתעוררים בזמן טיפול (ויש כאלה). לתשומת ליבכם

אורתודנטיה
סגירת תפריט
Call Now Button