לטיפולים באמצעות לק הלבנה (קולגייט) ופסים (קרסט) יעילות מאוד מוגבלת בהבהרת שיניים, לרוב חבל על הכסף. אין כמו הבהרה הנעשית כמו שצריך במרפאת השיניים

לא ניתן באמת להלבין שיניים, במקרה הטוב אנו מבהירים אותם. לא לכל אחד מתאימה הבהרת שיניים, ויש לבצע בדיקה אצל רופא שיניים שתבדוק התאמה לטיפול הבהרה. יש גם מספר סוגים של הבהרת שיניים , הסוג המתאים של ההבהרה יוצע למתרפא בפגישה עם רופא השיניים. אנו מבצעים את כל סוגי טיפולי ההבהרה.

אי אפשר להבהיר כתרים, ואי אפשר להבהיר סתימות לבנות. יש לקחת בחשבון שעם תום טיפול ההבהרה יש להחליף את הכתרים והסתימות הלבנות, כך שיתאימו לצבע השיניים החדש.

כן. כמעט תמיד, לעיתים גם בחניכיים. זוהי תופעה נורמלית לחלוטין , וחולפת בהדרגה, לקראת סיום ההלבנה.

בעקרון – כל שיטות ההבהרה המבוקרות המבוצעות על ידי רופא השיניים טובות. ההבהרה היעילה ביותר המשפיעה טוב יותר לאורך זמן היא ההבהרה בשיטת הסד , הסד גם נשאר בידי המתרפא – דבר המאפשר לו לחדש ולשמר את התוצאה כל שנה – לאורך שנים, בעלות נמוכה ביותר. הבהרה בלייזר ובאור נראה המבוצעות במרפאה הן יעילות גם כן, אם כי הן מהירות מדי ויציבות פחות מבחינת התוצאה וגם יקרות יותר, בנוסף לכך התחזוקה היא מורכבת ויקרה – שכן כדי לשמור על יציבות התוצאה לאורך השנים צריך להכין למתרפא סד משלו, אז מה עשינו בכך ?

לא! חשוב לבצע טיפול תחזוקתי כל שנה. כאשר עושים הבהרה בשיטת הסד , המתרפא צריך רק לרכוש חומר להבהרה מדי שנה בעלות זולה. אם עושים הבהרה בלייזר או באור נראה, יש לבצע ממש את כל התהליך אחת לכמה שנים, בעלות יקרה. או לבצע סד אחרי ההבהרה.

זה המקום לציין, וחשוב להגיד זאת תמיד מראש : הלבנה או הבהרה לעולם לא משנה את הבדלי הצבעים בתוך השן. שן הולכת ומתכהה באופן טבעי מאיזור הלהב (האיזור עליו סוגרים) ועד צוואר השן לקראת המפגש עם החניכיים. אצל אנשים שונים קיימים פערי צבע שונים על השן.
אם צוואר השן היה צהוב מאוד ביחס ללהב, הוא יהיה עדיין יהיה צהוב יותר מהלהב – אם כי בהיר יותר.
זה עדיין הרבה יותר יפה, אבל חשוב לתאם ציפיות עם המטופל טרם ההתחלה בטיפול.

נכון – אין הלבנות קסם. לא תמיד מושגת התוצאה הרצויה למטופל, לכן חשוב לתאם ציפיות עם המטופל לפני שמתחילים בטיפול. במקרה זה שני פתרונות אפשריים: ציפוי חרסינה (laminate) או כתרי חרסינה אסתטיים.

ודאי, מומלץ בכל שיקום קדמי לשקול את ביצועם. בכתרים אלה גם כשהחניכיים נסוגות אין זכר למתכת, החניכיים אינם “אפורים” והכתרים הללו קרובים מאוד לטבעיים. ביצוע הכתרים הללו דורש מיומנות גבוהה מצד הרופא וטכנאי השיניים. החסרונות הם : מדובר בכתרים פחות חזקים מכתרים על מתכת וחרסינה – אך מצד שני הם בנויים לעומסים קדמיים שהם בדרך כלל חלשים יותר, כתרים אלה הם יקרים יחסית לכתרים רגילים.

אם השבר קטן – לרוב השלמת קומפוזיט (חומר לסתימה לבנה) תפתור את הבעיה. יש לזכור שזוהי לא באמת סתימה אלא השלמה מודבקת, ולכן תמיד קיים החשש שהיא תשתחרר.
בשברים גדולים ניתן לנסות לבצע השלמת קומפוזיט, אם כי ככל שהשבר גדול יותר כך סיכויי ההשלמה לשרוד הולכים וקטנים, שהרי ההשלמה עשויה מחומר פלסטי.
אם שחזור קומפוזיט אינו יכול לפתור את הבעיה הפתרון הוא ציפוי חרסינה מודבק שיתרונו בכך שלשם הדבקתו מורידים מעט מאוד חומר שן נוסף, אך מצד שני הוא חלש יותר. הפתרון השני, הפחות שמרני, אך יציב יותר הוא כתר חרסינה אסתטי קדמי.

הלבנת שיניים שאלות
סגירת תפריט
Call Now Button