במקרים של חרדה דנטלית ו/או טיפול מאוד נרחב וכמובן לטיפול בילדים קטנים. יש לציין שלא מדובר במטה קסמים, יש לשקול לגבי כל מקרה לגופו האם הרדמה כללית היא אכן האופציה הטובה והנכונה ביותר. בכל מקרה דרושה בדיקה מקיפה הכוללת את סוג הטיפול הדרוש, האם זקוקים לזמני ריפוי, מצב בריאותי כולל וכו’.

ממש לא. בהרדמה כללית – מסיימים אמנם את רוב הטיפול, ובעצם את כל מה שדורש הרדמה מקומית (זריקות) לאחר מכן. אך בשום מקרה לא מסיימים טיפול שיניים לחלוטין ביום אחד. כך שאם נאמר לכם משהו אחר – זו הטעיה.

ברוב המקרים בהם מבוצעת הרדמה כללית או סדציה ברפואת שיניים, הדבר נעשה ללא מכונת הרדמה – כך נדרש על פי הנחיות משרד הבריאות.
הענין הוא, שזה ממש לא מספיק, מכונת ההרדמה מסוגלת להנשים את המתרפא וכוללת בתוכה המון פרמטרים שמסוגלים לבדוק שהמטופל מקבל מספיק חמצן ובריכוז נכון, בנוסף לכך המכונה מאפשרת הנשמה אקטיבית. יש לציין שמעל 99% מאסונות ההרדמה שקורים – הם עקב אספקת חמצן לקויה למטופל, ומכאן ועד לנזק בלתי הפיך, הדרך מאוד קצרה.
בנוסף לכך רק דרך מכונת הרדמה, ניתן להרדים על ידי מסכה (בגז הרדמה), וזה בוודאי נעים הרבה יותר לילדים, מאשר להחדיר להם עירוי כשהם ערים.
רצוי מאוד להשתמש במשאבות מזרק במהלך הרדמה (גם זה לא נדרש…), הדבר מאפשר לתת למטופל מינונים מאוד מדודים של חומרי הרדמה, כדי שזמן קצר מאוד אחרי הרדמה ניתן להעיר את החולה, כך שיהיה כשיר לחזור הביתה מהר ככל האפשר.
מעבר לכך יש חשיבות למיומנותו ונסיונו של המרדים, לא כל רופא שהוא מומחה להרדמה הוא אכן מרדים טוב. העובדה שהמטופל בוחר מנתח טוב, אינה מספקת, כי חייו הם בידי המרדים.
במרפאתנו עובדים בכירי המרדימים של בי”ח איכילוב, לרשותנו חדר ניתוח מצוייד ביותר, כולל מכונת הרדמה, משאבות מזרק ותרופות הרדמה מהדור החדיש ביותר . לשאלות נוספות – צרו קשר

לא, איגוד המרדימים הבין לאומי קבע כללים ברורים מאוד באשר להרדמת חולים. למשל, מותר להרדים אדם הסובל ממחלה כרונית שאינה מגבילה את חייו היומיומיים בצורה חמורה.
אבל חולה לב שאינו יכול לעלות קומה אחת ברגל, או חולה הנזקק לטיפולי דיאליזה, אינם יכולים לעבור הרדמה כללית לצורך טיפולי שיניים במרפאה.

ממש לא.
החומרים שמשמשים להרדמה, הם גם נוגדי כאב חזקים ביותר. ידוע שקל יותר למנוע את הכאב מאשר לעצור אותו כאשר הוא כבר נוצר.
בהרדמה בגלל רפיון השרירים, ואי העברת הדחפים העצביים למוח בזמן הטיפול – כמעט ואין כאבים (אם בכלל ) אחרי טיפול.
קרו כבר מקרים מקרים שביצענו אפילו 14 עקירות ו- 15 השתלות למטופל אחד עם השתלות עצם וסינוסים – ולא היו לו כאבים כלל. זו אחת הסיבות שבטיפול מאוד נרחב ממליצים על הרדמה כללית, גם אם אין חרדה מטיפול שיניים.

חד משמעית, כל עוד זה ניתן, מרדימים ילדים באמצעות מסיכה. זה לא דוקר, זה לא כואב, 3 שאיפות והילד ישן. מחקרים מצאו שילדים שהורדמו בצורה טראומטית (זריקה למשל) חוו הפרעות התנהגות חולפות בדרגות כאלה ואחרות. לאחר שהילד רדום, עוברים במידת הצורך לעירוי.
קיימים מספר גזים להרדמה, אנו משתמשים בסבופלורן – שנחשב היום לחומר הטוב ביותר (והיקר ביותר…) בתחום הרדמת ילדים. אנו לא משתמשים במרפאה בהלוטן שהוא חומר רעיל לכבד, וכיכב לאחרונה בחדשות , וגם לא באיזופלורן שנחשב לחומר יעיל למבוגרים , אך לא נעים להרדמת ילדים.
המרדימים שלנו וכן הצוות, הם בעלי נסיון רב מאוד בהרדמת ילדים ובגישה נכונה אליהם

זהו טיפול עם יעילות גבוהה מאוד להפגת חרדה, עד רמת טיפול כזו שאינה דורשת אלחוש כלל. הבעיה העיקרית של ההיפנוזה היא שדרושות מספר פגישות הכנה – עד להגעה לדבר האמיתי .
גם לרופא טיפולי השורש וגם לד”ר בירשאן רשיון להיפנוזה מטעם משרד הבריאות.

גז צחוק מוגדר כהרגעה נשאפת. בעל השפעה חולפת על הפגת חרדה, הרגעה, ובעיקר העלאת סף הכאב. כל זאת, חשוב לציין, ללא איבוד שליטה של המטופל. אנו מבצעים , כמובן, טיפולים בגז צחוק.

גז צחוק הוא מסוכן מאוד כשהוא ניתן ללא חמצן. במרפאת שיניים הוא ניתן בתערובת מדוייקת עם חמצן בליווי צוות רפואי מיומן ואין סיכוי לנזק.

כדי להצליח בטיפול בגז צחוק, יש צורך בשיתוף פעולה ראשוני של מטופל, שקצת חושש , אבל בטח שאינו חרד מטיפול שיניים . הרי גז צחוק אינו מהווה תחליף לזריקת הרדמה. במקרים קיצוניים של חרדה דנטלית יש לשקול טיפול בהיפנוזה – אם המטופל באמת רוצה לנסות – ואין הרס חמור של השיניים, או בהרדמה כללית כאשר יש שיניים רבות שנפגעו או בשיתוף פעולה לקוי של המטופל.

חרדה דנטאלית, חרדה דנטלית
סגירת תפריט
Call Now Button