כריתת חוד שורש

זה אולי ישמע מוזר, אבל לא כל טיפולי השורש מצליחים .  גם טיפול שורש אידאלי – סיכויי ההצלחה שלו ל 5 שנים עומדים על כ 85% . כלומר 15 טיפולי שורש מתוך 100 יכשלו תוך 5 שנים.
כאן המקום לציין שכאשר טיפול השורש לא אידאלי, מה שמוצאים בדרך כלל,  סיכויי ההצלחה צונחים פלאים.
במקרה של כשלון טיפול השורש תעמוד לרשותנו אופציית טיפול השורש החוזר (“חידוש טיפול שורש”) שסיכויי הצלחתה  עומדים על כ 72% ל- 5 שנים.

מה עושים כשחידוש טיפול השורש נכשל?
בדרך כלל לא יבוצע חידוש טיפול שורש נוסף , כי הדבר יביא אותנו לרוב למסקנה, שקיים כנראה איזשהו כיפוף או מחסום אנטומי שמונע מהמכשור הקיים בידנו להגיע אל קצה השורש, ולנקות אותו כמו שצריך .. מה שאומר שצריך להגיע אל השורש מצדו השני.

באפיסקטומי אנו מגיעים אל השורש מכיוון הקצה שלו , ומבצעים טיפול שורש הפוך , ואז באותה הזדמנות גם מסירים את קצה השורש הבעייתי .
אינדיקציה נוספת לאפיסקטומי היא כאשר קיימים כבר כתרים אסתטיים בפה, טיפולי שורש ומבנים , ואחד מטיפולי השורש נכשל , במקום לפרק את הכל, מגיעים לקצה השורש הבעייתי ומטפלים בו .
כאן נכנסת לתמונה אופציית ניתוח כריתת חוד השורש . וזה המקום להסביר שבפרוצדורה הקלאסית והמיושנת שלא תחת מיקרוסקופ , בעין בלתי מזויינת סיכויי ההצלחה נעים סביב 51% ל 5 שנים, וזה בהחלט מעמיד בסימן שאלה את יעילות הפרוצדורה.

מסתבר שכשהפרוצדורה מתבצעת במיקרוכירורגיה תחת מיקרוסקופ טיפולי , במכשור מתוחכם מתאים, סיכויי ההצלחה נעים סביב 95% ל 5 שנים . וזה כבר בהחלט שווה את ההשקעה.
תחת מיקרוסקופ מתאפשרת הגדלה של עד פי 60 של הנגע , הראיה היא אבסולוטית , עובדים עם מיקרו מראות , מיקרו טורבינות , ועם מכשור ממוזער ביותר.   הריפוי הוא קל מאוד יחסית , מכיוון שהפתיחה היא קטנה ביותר וגם הסרת חומר השן וגודל השדה הניתוחי הוא קטן מאוד.

ניתוחי האפיסקטומי מתבצעים במרפאה תחת מיקרוסקופ טיפולי על ידי ד”ר קורן טל, שצבר נסיון רב בתחום.

סגירת תפריט
Call Now Button